21 Mart 2015 Cumartesi

Pırasa ve Alabaşlı Karnabahar Kısırı / Turkish Cauliflower Tabbouleh with Leek and Kohlrabi


Paleo, Dukan ve Karatay beslenme şekillerini uygulayanlar arasında oldukça popüler bir tarif, karnabahar kısırı...Hiç duymadınız mı? Çok yazık olmuş. Ben de şimdiye dek hiç denememiştim. Çok büyük bir hata yapmışım çünkü bundan sonra kısır yapmak istediğimde ince bulgur değil karnabahar satın alacağım. Aslında bu tarifin hikayesi uzun. Ben almadığım için eşimin marketten yufka almasıyla başlıyor. Canı patatesli börek istemiş. Uzun zamandır adama börek yapmıyorum da, eh bir kaçamak yapabiliriz diye düşündüm. Hazır yemeğe misafir de geliyorken...Böylece ben de patatesleri haşladım, ezdim ve içine yanlışlıkla koca bir kavanoz tarçın devirdim. Temizleyeceğim derken baktım patateslerin yarısı çöpe gitmiş. Başka patates alıp haşlamaya da vaktim kalmamış.
Kalan patateslere tarçın tadını alsın diye, kan ter içinde, bolca kırmızı biber, nane ekledim. Biraz da karabiber ekleyeyim derken hoop elimden kaydı, bir tepe de karabiber devirdim. "Hay lanet. Bari yanına kısır yapayım." Eh ev mis gibi börek kokar, sofrada bir tepe kısır olur da Bade ne yapar sizce ? Ben de isterim diye tutturdu. Herkes -maalesef- acı börekleri göz yaşları içinde yer yanında kısırı lüpletirken Bade'ye de biraz vermek şart oldu. Börek acıdır, nasıl olsa ısırınca vazgeçer diye düşündüm ama zavallı çocuğumun acı böreği ağzı yana yana yemesi, kısır tabağına da saldırmasını görünce iştahımız kaçtı. Ben göz yaşlarına boğuldum. Bir daha da evde bu tarz şeyler pişirmemeye yemin ettik. Bu ilk ve sondu. Kısır da börek de Bade için çok ağır, çok yağlı. Kan şekeri gece nasıl yükseldi anlatamam. Elbette ek doz insülin yapmak zorunda kaldım. 


Peki bu tarz yemekleri hiç pişirmemek mümkün müydü ? Bade'ye çok sevdiği kısırı yedirmenin sağlıklı bir yolu var mıydı ? Dün karnabahar kısırını kendi değişikliklerimi uygulayarak pişirdim. İlk çatalı ağzıma attığımda bu kısırın bulgurla yapılandan çok daha lezzetli olduğunu farkettim, karnabahara has o kokusu bile yoktu. Bade'ye koca bir tabak kısır koydum. Öğle yemeğinde hepsini sevinçle yalayıp yuttu ve farkı anlamadı. Akşam yemeğinden önceki kan şekeri 80'di.
Akşam eşim geldiğinde - ki tad alma duyusu çok kuvvetlidir - ağzına bir kaşık kısır verdim. Farkı anlamadı, hatta neden yaptın ki Bade özenecek dedi. Ben kahkahalara boğulup gerçeği söylediğimde inanamadı. Sonuç olarak kısır sorununu hallettim, böreği de önümüzdeki günlerde halledeceğim.
İçindekiler:
1 küçük karnabahar (robotta ince bulgur tanesi kadar çekilmiş)
4 sap ince pırasa (temizlenmiş ve çok ince doğranmış)
1 orta boy alabaş - (soyulmuş ve küp küp doğranmış)
1 orta boy küp küp doğranmış soğan
4 çorba kaşığı domates salçası
Zeytinyağı
Dilediğiniz baharat
2 diş sarımsak - rendelenmiş
Limon suyu (isteğe bağlı )
Mevsim yeşillikleri (isteğe bağlı - çiğ ıspanak, pazı yaprakları eklenebilir)
Kaya/Himalaya tuzu
Yapılışı:
Karnabaharları çok az zeytinyağı ve tuz ile kısık ateşte hafifçe yumuşayıncaya dek pişirin. Yanmasına/kavrulmasına izin vermeden kapatın. Soğutun. Başka bir tencerede soğan ve salçayı kavurmadan biraz içme suyu ekleyerek pişirin. Karnabahara ekleyin. Baharat, gerekiyorsa tuz, limon suyu, sarımsak, pırasa ve dilediğiniz mevsim yeşilliklerini de ekleyip güzelce karıştırın. Alabaşları üzerine serpiştirin ve servis edin. Afiyet olsun. (Ben limon suyu kullanmadım, pırasa gereken ekşiliği verdi)



Cauliflower tabbouleh is very popular amongst Paleo, Dukan and Karatay diet followers...Never even heard of it ? It's a shame.I too hadn't even tried it till now. Which was a huge mistake because as of today, I'll be buying a cauliflower instead of fine bulgur when I'm making it. Actually the story of the recipe is very long. It starts with my husband buying phyllo doughs. He said he was yearning for a potato borek. So I thought "I haven't made him borek for a while, we can afford a little mischief.". We were also having guests for dinner so i boiled the potatoes, mashed them and accidentally knocked over a jar of cinnamon inside. Then I tried to clean it up but half the potatoes were ruined. And I didn't have time to buy and boil new potatoes.  So I added lots of red pepper and dried mint so i can hide the taste of cinnamon. Then my hand slipped and i knocked over the black pepper jar inside. "Damn. I should now also cook some Turkish tabbouleh." So the home smelled wonderful and there was a huge plate of Turkish tabbouleh on the table, and what do you think Bade did ? She kept asking for some, of course. While everyone ate their hot boreks with teary eyes and swallowed their tabbouleh, I had to give her some. I thought she might not want to eat the borek after the first bite because it was so hot - but then my poor child kept eating it even tough her mouth burned and then actually attacked the tabbouleh on her plate, so we lost our appetite. I was in tears. We swore not to cook that kind of stuff at home. It was the first and the last time. Both tabbouleh and borek were very heavy and oily for Bade. Of course they made her sugar jump high during the night and I had to give her an extra shot of insulin.
But was it possible to not cook that kind of food ? Was there a healthy way to cook Bade the tabbouleh she liked so much ? Yesterday I cooked the cauliflower tabbouleh my own way. When I tried it, I realized this one was much tastier than the other, that unique cauliflower smell was not even there. I gave Bade a big plate. She ate them all up happily during lunch and didn't even realize what it really was. Her blood sugar before dinner was actually 80.
When my husband arrived I gave him one spoonful - he has such a strong sense of taste- but he didn't realize the difference and actually asked me why did I  even make it. I burst out laughing and told him what it actually was and he couldn't believe it. As a result, I took care of the tabbouleh problem, and I will take care of borek problem asap.


Ingredients:
1 small cauliflower (pulsed in a food processor until it looks like rice)
4 small leeks (thinly sliced)
1 medium kohlrabi (peeled and cubed)
1 medium onion (cubed)
4 tblspns tomato paste
Olive oil
Spices
2 cloves of garlic - peeled
Lemon juice (optional)
Seasonal greens (optional - raw spinach and chard leaves may be used)
Rock/Himalayan Salt
Instructions:
Simmer the cauliflower rice with some olive oil until it softens a little bit. Don't let it roast/burn. Cool it. Cook the onions with tomato paste by adding some drinking water and without roasting. Add it on cauliflowers. Also add the spices, salt if necessary, lemon juice, garlic, leeks, seasonal greens and stir well. Sprinkle kohlrabi cubes on top and serve. Enjoy! (I haven't used lemon juice because leek gave the tabbouleh the sourness I wanted.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder