23 Şubat 2015 Pazartesi

Fıstıklı Hindistan Cevizli Nuga Bar / Peanut Coconut Nougat Bars


Yağmurlu bir Pazartesi sabahından günaydın! Bu sabah, eskiden, yani çalıştığım zamanlarda Pazartesi sabahlarından nasıl da nefret ettiğimi hatırladım. Çalışan ve çalışmayı seven bayanlara gerçekten çok derin bir saygı duyuyorum. İşi ve aileyi dengeleyebilmelerine hayran oluyorum. Ben başaramadım. Çıldırdım, dayanamadım, resmen hasta oldum. Ama zaten ben hiç bir zaman özel sektöre uygun birisi olamadım. Her zaman fazla hassas biri oldum. İşinizde mutsuzsanız eğer, bu en çok aileye yansıyor. Sinirli ve yıpratıcı oluyorsunuz. Özellikle sabahın altısında işe gitmemeniz için çığlık çığlığa ağlayan küçücük bir çocuğunuz varsa. 
İşte o çığlık çığlığa ağlayan bebek artık iyice büyümeye başladı. Artık bebek bezi kullanmıyor, arada ufak kazalar olsa da Badeciğim kendisiyle gurur duyuyor. Lazımlığı "Ayı Bobo" bile artık istenmeyenler arasında. Eh, böyle güzel davranışların bir ödülü olmalı öyle değil mi? Ödülün adı da Fıstıklı Hindistan Cevizli Nuga Bar. Uyarıyorum : fazla lezzetli oldu. Bade ilk ısırıktan sonra beni alkışladı:) İşte tarifi...
İçindekiler :
- 1 su bardağı ayıklanmış tuzsuz yer fıstığı
- 100 gr hindistan cevizi
- 1 tatlı kaşığı tereyağ
- 4 adet İran hurması (daha tatlı sevenler miktarını artırabilir)
- 1 çorba kaşığı kuru üzüm
- 1 çimdik limon kabuğu rendesi
- 1 büyük boy fazla olgunlaşmamış muz
Yapılışı:
Tüm malzemeler iyice birbirine karışana dek mutfak robotundan geçirin. Tercih ettiğiniz bir kalıba bastırarak yayın ve bir gece dolapta bekletin. İstediğiniz şekilde dilimleyip yiyebilirsiniz. Ben kare bir kalıp kullandım. Bu ölçüyle tam 6 ufak kare dilim çıktı. Hamur top şeklinde yuvarlanıp hindistan cevizine bulanarak da servis edilebilir. Buzdolabında tutmayı ve en kısa sürede tüketmeyi ihmal etmeyin! Çünkü benim nuga barlarım koruyucu içermez:)


Good morning from a rainy Monday morning! This morning, I remembered how I used to hate Monday mornings before, I mean when I was still working. I feel a deep respect for women who work and love it. I admire how they can balance family and work. I couldn't. I went mad, couldn't resist, and made myself sick. But I was never fit for private sector anyway. I have always been a sensitive person, If you are unhappy at work, this reflects itself on your family. You become aggressive and wearing. Especially if you have a small child crying herself out so that you don't go to work. Now, that crying little baby is starting to grow up. She stopped using diapers, and even though small accidents occur, my dear Bade is proud of herself. Even her potty "Bobo Bear" is on the unwanted list. Well, such good behaviour should be rewareded, right? And the name of the reward is Peanut Coconut Nougat Bar. I am warning you: it is too delicious. Bade actually clapped me after her first bite:) Here's the recipe...
Ingredients:
- 1 cup of unsalted peanuts
- 100 gr shredded coconuts
- 1 tspn butter
- 4 Iran dates (those who prefer a sweeter taste can increase the amount)
- 1 tblspn dried raisins
- 1 pinch of lemon zest
- 1 large not very ripe banana
Instructions:
Put all ingredents in a food processor, blend well. Spread it on a mold of preference, press well and keep it in the fridge overnight. Slice it the way you like. I have used a square mold. This recipe makes 6 square slices. You can also serve this by making little balls from the mixture and roll them on shredded coconuts. Don't forget to keep them in the fridge and consume immediately. Cause my nougat bars do not contain additives:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder