17 Ağustos 2015 Pazartesi

Armutlu Yaş Kek / Moist Pear Cake



Beni blog yazmaya teşvik eden tam olarak neydi bilemiyorum. Yaptığım o ilk unsuz kek sanırım. O kekin tadı karşısında duyduğum hayranlığı paylaşacak birilerine ihtiyaç duymam. Belki de diyabetli çocuk annelerine başka bir seçenek daha olduğunu göstermek istemem... Belki de içinde bulunduğum çılgın ruh hali ?

Bir anne ve bir eş olmak başıma gelen en güzel ama en zor şeyler oldu. Hayatım boyunca isteyerek elimi attığım her şeyde zahmetsizce başarılı olan ben, ilk defa çok, ama çok zorlandım. Bir türlü iyi bir anne, iyi bir eş gibi hissedemedim kendimi. Hep temiz evlere, mum gibi düzenli mutfaklara özendim. Gündüzleri çalışmaya sonra da akşam evimde keyif çatmaya alışmıştım ben, aynı anda bir işin, bir evin ve bir bebeğin sorumluluğu beni altüst etmişti. 




İş stresi önce beni ciddi anlamda rahatsız etmeye başlayıp, beni bir sinir küpüne dönüştürdüğünde işimden hemen ayrıldım. Ama onun yerine bir anda diyabet girdi hayatımıza. Sorumluluğun ağırlığı büyüdü, büyüdü ve bir çığa dönüştü. Tam artık altında kalacağım derken önce yepyeni tarifler deneme ve yaratma arzusu belirdi içimde. Sonra da blog yazma fikri. Uzun zamandır hissetmediğim kadar canlı hissettim kendimi. 




Kendimi bildim bileli  yemek pişirmek, bilgisayarda bir şeylerle uğraşmak ve yazmak en büyük tutkularım olmuştu. Hepsini birleştirdim ve ortaya Bade'nin Şekeri çıktı. Üzüntü, yorgunluk, endişe çok fazla hayatımızda belki ama ilk defa tuhaf bir şekilde hafif ve mutluyum. Şunu anladım ki insanın sevdiği bir şeyle uğraşması o kadar önemli ki... Bu blog benim ikinci bebeğim, sığınağım, kafamı dağıtmak için sık sık kaçtığım gizli bahçem. 
Sizlerin de kendinize ait gizli bahçeleriniz olması dileğiyle...



İçindekiler:
2 adet orta boy armut
100 gr hindistan cevizi (yaklaşık 1,5 su bardağı)
4 adet kuru incir veya kayısı 
3 çorba kaşığı tepeleme ev yapımı tuzsuz krem peynir 
1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:
Armutları rendeleyin. Kuru incir veya kayısıları çok minik doğrayın veya ılık suda bekletip püre yapın. Hindistan cevizi, krem peynir ve tarçını ekleyip karışımı bir dakika boyunca yoğurun. 18x18 cm ebatlarında bir tart kalıbını pişirme kağıdı ile kaplayın. Karışımı kalıba bastırıp önceden ısıtılmış 150 C fırında üzeri altın rengini alana dek pişirin. Afiyet olsun.




I do not know what prompted me to start a blog. I think it was the first flourless cake I've baked. The fact that I needed someone to share my amazement at the taste of that one single cake. Perhaps it was because I wanted to share other diabetes moms that there was an another way...Perhaps it was the crazy mood I was in ?

Being a mom and a wife were the best but hardest things that ever happened to me. I, who succeeded at anything I wanted to without an effort, felt myself challenged, for the first time in my life. I never felt like a good mom or a good wife. I was always jealous of clean houses and tidy kitchens. I was used to work during the day and enjoy myself the rest of the night; the responsibility of a job, a house and a baby at the same time simply shook me.

When the work stress started to really disturb me and turned me into a very pissed off person I immediately quit. Then diabetes came. The weight of responsibility increased and turned into an avalanche. Just as it started to crush me, the desire to try and create new recipes flickered inside me. Then came the idea of starting a blog. I did not remember feeling that alive in a long time.

Cooking something, working on my computer and writing were my passions for as long as I lived. I combined them all and Bade's Sugar was born. I feel light and happy for the first time in my life - even though there are a lot of sadness, fatigue and worry in our life. I now know that being occupied with something you love is very important in life...

This blog is my second baby, my shelter, my secret garden that I keep running to empty my head. Wishing you all a secret garden of your own...



Ingredients:
2 medium sized pears
100 gr shredded coconut (about 1,5 cup)
4 dried figs or apricots (more if you like)
3 tblspns heaping homemade cream cheese
1/2 tspn cinnamon
Instructions:
Grate the pears. Dice figs/apricots or soak them in warm water and puree them. Add coconut, cream cheese and cinnamon and knead the batter for one minute. Cover a 18x18 cm tart mold with a parchment paper. Press the mixture on the mold and bake until golden brown in a pre-heated 150C oven. Enjoy.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder