5 Ocak 2015 Pazartesi

Ev Yapımı Elma Sirkesi / Homemade Apple Vinegar

Evde hazırlanmış doğal elma sirkesini denemediyseniz eğer gerçek sirkenin tadını bilmediğinizi söylemek zorundayım.
Tam bir ay sonunda elma sirkem nihayet hazır!
-10 adet tatlı, sulu, kırmızı elmayı katı meyve sıkacağından geçirip cam bir şişeye aktardım. Şişenin içine sekiz veya dokuz tepeleme çorba kaşığı posasından da ekledim. Bu arada şişenin üçte birinin boş olması gerekiyor.
- Kapağını kapatmadan şişenin ağzına ince bir tülbent geçirdim. Tam bir ay oda sıcaklığında ve karanlıkta beklettim.

Marketlerde satılan cam gibi duru sirkelerin içinde maalesef koruyucu olarak kükürt kullanılıyor. Ben o sirkeleri sadece ev temizliğinde kullanıyorum. Gerçek sirkenin bulanık olması gerekiyor.
M.Ö 5000 yılından beri kullanıldığı düşünülen sirke bir çok virüs ve bakteriyi etkisizleştiriyor, kan şekerini düşürüyor, sindirimi kolaylaştırıyor ve antikanser özelliği mevcut. Ev yapımı sirke canlı bir madde!

If you haven't tried homemade natural apple vinegar, i have to say you do not know the real taste of vinegar. My vinegar is finally ready after 1 month of waiting.
-Get 10 red, sweet apples through a fruit juicer and transfer the juice in a glass bottle. Add around 8-9 tablespoons of the pureed apples from the juicer inside the bottle. 1/3 of the bottle should be empty. Do not cap the bottle but place a cheesecloth on top of it. Keep it in room temperature and in the dark for a month.
The vinegars in the markets are crystal clear because have sulphur dioxyde inside.
I use those for house cleaning. Real vinegar is supposed to be blurry.
Vinegar is being used ever since 5000 BC and neutralizes many viruses and bacterias, lowers blood sugar, eases digestion and has anticancer properties. Homemade vinegar is actually a living thing!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder