21 Ağustos 2015 Cuma

Fıstıklı Şeftalili Tart / Peachy Pistachio Tart



Yorgunum, zira bütün geceyi sivrisinek ilacına rağmen azimle kızıma saldırıp duran sivrisineklerle cebelleşerek geçirdim. Sonra sabaha karşı Bade de ben de uyuyakalmışız. Gözümü ise annemin baskını ile açtım. Arkadan da geçerken bir kahve içmek için uğrayan dayımlar geldi. Hemen etrafı toplamaya giriştim tabii ancak her sabah olduğu gibi karmakarışık olan evin halini görseniz ağlardınız. Yatmadan önce tv ünitesini pastel boyalarıyla boyamaya karar veren Bade'nin etrafa saçılmış boyaları...Nedense koltuk aralarına saklanmış oyuncak ayılar...




Aslında mum gibi evlere özeniyorum diyorum, ama evin öyle olmamasından da gizli bir zevk duyuyorum. Bence biraz rahat olmak lazım bu hayatta... Yıllar önce okuduğum Mavi Saçlı Kız kitabında, kızını kanserden kaybeden babanın şu sözlerini okuduğumu anımsıyorum: "Dağınık bir odada, yaşanmışlık vardır. Ben düzeni severdim, al işte… "




Bu haftasonu çok sevgili kuzenimi ağırlayacağım. Bu tartı da onun için pişirdim. O kadar güzel oldu ki sizlerle paylaşmadan yapamazdım elbette.  

Bu arada laptopumda bir problem var ve USB girişlerim çalışmıyor. Bu sorundan ötürü sevgili yoldaşımı yarın tamire gönderiyorum. Yazılarıma da dolayısı ile bir süre ara vermek durumundayım. Ancak Instagram paylaşımlarım devam edecek. Yakında görüşmek üzere!




İçindekiler:
Tabanı için
1 paket (50gr) toz hindistan cevizi
2 tepeleme çorba kaşığı ayıklanmış antep fıstığı
4 adet hurma veya dilediğiniz başka bir doğal tatlandırıcı
1 çorba kaşığı tepeleme katı tereyağı
1 çimdik kaya tuzu
Üzeri için
1,5 orta boy şeftali
1/2 tatlı kaşığı tarçın
Yapılışı:
Tereyağını eritin. Hurmaları ıslatın ve çekirdeklerini çıkartın. Diğer taban malzemeleri ile birlikte mutfak robotunuzda, yüksek devirde yaklaşık 1 dakika boyunca çekin. 18cm çapında seramik tart kalıbınızı pişirme kağıdı ile kaplayın. Taban hamurunu parmaklarınızla sıkıca bastırarak yayın. Şeftalileri incecik dilimleyin. Tabanın üzerine resimdeki gibi dizin. Üzerine tarçın serpin. Önceden ısıtılmış 150C fırında yaklaşık 50 dk pişirin.





I am tired, because I've spent the entire night fighting off the mosquitoes, resistant to insect killers and determined to attack my daughter. Then, some time close to dawn, both Bade and I fell asleep. I opened my eyes with my mom's sudden arrival. And then my uncle's, who was passing and stopped by for a coffee. I tried to tidy up the house but it was such a mess -just like every morning - that it would actually make you cry. Bade's crayons scattered all around because she decided to color the tv unit before bed...Teddy bears hid between couch pillows...

I always say I am jealous of tidy houses but I feel a secret pleasure that I do not have one. I think it's good to be a bit relaxed...I remember these words from the book, "The Girl with Blue Hair", that I read many years ago, the words of a father who lost her daughter because of cancer : "There is life, in a messy room. I've always liked order, and now here it is..."

This weekend my beloved cousin is coming over. And I baked this tart for her. It turned out to be so delicious I could not help but share. 

By the way, there is a problem with my laptop and its USB ports are not working. This is why I am sending my beloved comrade to repair. Thus, I have to give a little break to my posts. But I will continue sharing pics on Instagram. See you soon!

Ingredients:
For the base
50 gr shredded coconut
2 heaping tblspns shelled pistachios 
4 pitted dates or any other natural sweetener of choice
1 heaping tblspn solid butter
1 pinch of rock salt
For the top
1,5 medium size peaches
1/2 tspn cinnamon
Instructions:
Melt the butter. Soak the dates and pit them. Pulse at high speed for 1 minute with all the other base ingredients. Cover a 18cm tart mold with parchment paper. Spread the base batter with the help of your fingers and firmly press. Thinly slice the peaches. Place on top of the base just like in the picture. Sprinkle cinnamon on top. Bake for 50 minutes in a pre-heated oven. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder