6 Mayıs 2015 Çarşamba

Kaymaklı Dondurma / Clotted Cream Ice Cream


Yaz bugün kendini iyice hissettirdi. Böylece dondurmanın da vakti gelmiş oldu. Gerçi bildiğiniz üzere dondurmanın benim için belirli bir vakti yok. Her neyse, eşim dün akşam yaklaşık 4 litre çiğ keçi sütü getirmiş. Hemen sütü kaynatıp soğuttum ve dolaba koydum. Böylece sabah mis gibi ve koyu bir keçi sütü kaymağı elde etmiş oldum. Sütün kendisini de hemen kefir ve yoğurt yapmak için kullandım. Yoğurdum çoktan hazır ama kefir için elbette bir süre daha beklemek lazım. Bence keçi sütü gibi faydalı, anne sütüne en yakın olarak bilinen bir sütü en iyi bu şekilde değerlendirebilirsiniz. Kalan kaymakla da dondurma yapmak aklıma geldi. İyi ki de geldi. O kadar lezzetliydi ki fotoğrafları çekerken kendime pek hakim olamadım.
İçindekiler:
2 adet muz (buzlukta en az 3 saat dondurulmuş)
3 çorba kaşığı ev yapımı kaymak (keçi veya inek sütünden olabilir)
1-2 damla vanilya özütü (isteğe bağlı)
Yapılışı:

Hepsini mutfak robotundan geçirin, hemen afiyetle tüketin!

Today Summer made its presence clear. So the time for ice cream has also come. Though in my world, ice cream has no specific timing. Anyway, yesterday evening my husband brought home around 4 lt raw goat milk. I boiled it and cooled it at once and put in the fridge. So, in the morning I had a nice, thick clotted milk cream. I used the milk to make some kefir and yogurt at once. My yogurt is ready but of course you need to wait a lot more than that for kefir. I think those are the best ways to use the closest milk to human milk and a nutritious one like goat milk. I thought about making some ice cream with the remaining clotted cream. And I'm glad it did. It was so delicious I could barely resist myself while taking the pictures.


Ingredients:
2 bananas(frozen for at least 3 hours)
3 tbpsns homemade clotted cream(goat or cow)
1-2 drops vanilla extract (optional)
Instructions:
Pulse all in a food processor, enjoy immediately!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder