1 Nisan 2015 Çarşamba

Yeşil Kabaktan Brownie / Zucchini Brownies



Kabak mevsimi değil ama bu tarifi paylaşmadan edemedim. Deneyecekseniz eğer ve buzlukta yazdan kalan kabağınız yoksa mevsimini beklemenizi tavsiye ediyorum. Her zaman mutfağa, yemek yapmaya, tarif not alıp bir kenarda saklamaya çok meraklı biri oldum. Arkadaşlarım gizli günlükler tutarken ben ek olarak bir de tarif defteri tutardım. Eski tarif defterimi de hala saklıyorum. İçinde çok eskilerden kalma bir brownie tarifi var. O tarifi ortaokulda en sevdiğim arkadaşlarımdan biri olan Burcu'dan aldığımı hatırlıyorum. Çok güzel bir brownie tarifidir, yumuşacık, ıslak ve lezzetli. Ama Bade'ye yapsam ve yedirsem sanırım bir ısırıkla şekeri gökyüzüne fırlar. 


Pinterest'te pinleyip dururken ve bir yandan brownie tariflerini araştırırken yeşil kabaktan brownie diye bir tarif gördüm. "Brownie ve yeşil kabak mı ?" dedim kendi kendime, "Bu tipler de iyice kafayı yemişler !" Ancak tarifi incelediğimde mantıklı geldi. Cesaret edebildim. Pişirdiğimde kokusu başımı döndürdü. Tattığımda inanamadım.
Hem yumuşacık, hem ıslak, hem bol çikolata tadında. Hem de sağlıklı. Bugünden itibaren favori kekim. Kaynaktaki tarifi birebir uygulamadım, kendimce değiştirdim. 
İçindekiler:
2 yumurta
1 su bardağı kabuğu soyulmuş ve ılık suda bekletilmiş tuzsuz yer fıstığı (çiğ badem / kaju fıstığı ile de olur)
1 adet orta boy kabak (incecik rendelenmiş, suyu iyice sıkılmış)
2 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı/zeytinyağı
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı portakal suyu
1 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi
4 - 5 çorba kaşığı kakao
10 adet İran hurması (püre haline getirilmiş - tercihe göre artırılıp azaltılabilir)
Rende bitter çikolata (tercihe bağlı - ben kullanmadım)
2 çorba kaşığı hindistan cevizi (tercihe bağlı - ben kullanmadım)
Yapılışı:
Yumurtaları çırpın, çiğ yer fıstıklarını, hurmayı ve yağı ekleyip mutfak robotunda püre haline getirin. Kalan malzemeleri ekleyin, bu sefer sadece tahta bir kaşık yardımıyla iyice karıştırın. Kare şeklinde yağlanmış kek kalıbınıza döküp önceden ısıtılmış 170C fırında 40-45 dk pişirin. Bir kürdan yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Fırından çıkardıktan sonra soğutun, dilimleyin ve servis edin. Afiyet olsun. 


It's not zucchini season, but I could not help but sharing ths one. So if you wish to try and don't have left over zucchini from the summer in your freezer I suggest you wait for it's season. I've always been so into the kitchen and cooking, writing down and saving recipes. When my friends kept secret diaries, I additionally kept a recipe journal. I am still keeping my old recipe book. Inside there is a very old brownie recipe. I remember taking it from one of my favourite classmates Burcu during middleschool. It's a lovely recipe, moist, soft and delicious. But if I bake it for Bade, one bite would make her blood sugar jump to the sky. 
While I was pinning on Pinterest and searching for brownie recipes, I came accross to one called Zucchini Brownie. "Brownie and zucchini?" I said to myself "These people are nuts!" But when I read it, it made sense to me. I was encouraged. When I baked it, its smell made me dizzy. When I tasted it, I could not believe it. It was soft, moisty and tasted like chocolate. It was also healthy. From now on its my new favourite cake. I made slight alterations on the original recipe.


Ingredients:
2 eggs
1 cup peeled, soaked raw peanuts (its OK with raw almonds and cashews as well)
1 medium sized zucchini (finely grated, drained)
2 tblspns melted butter / olive oil
1/2 tspn baking soda
1 tspn orange juice
1/2 tspn orange zest
4-5 tblspns cocoa
10 Iran dates (pureed - may be less or more according to your preference)
Grated bitter chocolate (optional - I haven't used)
2 tblspns shredded coconut (optional - I haven't used)
Instructions:
Blend eggs, add peanuts, dates and butter , pulse into a smooth puree in a food processor. Add the remaining ingredients and this time blend well with the help of a wooden spoon. Pour the mixture in a greased square shaped mold, bake for 40-45 mins in a pre-heated 170C oven. You can check with a toothpick whether its baked or not. Once you remove from the oven, cool it, slice it and serve. Enjoy.
Recipe from/Tarif kaynak : simplymadehome.blogspot.com

Ek Not / Update : Bu kekin yapılışında sorun yaşayanlar için aşağıdaki fotoğrafları ekledim. I have added below pics for those who have trouble with this cake.


Hurma, yumurta, tereyağı ve yerfıstıklarını robotta işte böyle püre kıvamına getirmelisiniz. When you pulse dates, eggs, butter and peanuts they should end up like this


Diğerlerini eklediğinizde kek hamuru bu şekilde hafif sulu olmalı. The cake batter should look like this when you add the other ingredients. 



Fırından çıkardığınızda kekiniz böyle görünmeli . Your cake should look like this when you take out from the oven.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder